به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیتالله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولیفقیه در مازندران در خطبه دوم نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: همه شما را به رعایت تقوا و پرهیزکاری سفارش و توصیه میکنم.
وی با اشاره به فرمایش امام حسین (ع) افزود: انسان کریم کسی است که اگر حرفی میزند عملش حرف او را تصدیق کند، همچنین اگر کسی دوست دارد اجلش به تاخیر بیفتد و رزق و روزیاش زیاد شود صله رحم انجام دهد، متاسفانه حضرت، گرفتار انسانهای بیکرامت و بیشخصیت شد و هم کسانی که قطع رحم کردند.
امام جمعه ساری تصریح کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه شما تسلیت عرض میکنیم امیدواریم بتوانیم یک عزادار واقعی باشیم و یک عزاداری حقیقی و معنادار انجام بدهیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یکی از اهداف حضرت از این قیام و انقلاب این دو فریضه بود، متاسفانه نسبت به برخی از منکرات شنیده میشود که به ما دستور دادهاند شما در این زمینه کاری نداشته باشید در حالی که خدا دستور داده است.
محمدی لائینی با اشاره به روز تبلیغ و اطلاعرسانی بهمناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، بر اهمیت تبلیغات و رسانه در جنگ شناختی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم همه دستگاهها کار فرهنگی و تبلیغی داشته باشند و سازمان تبلیغات اسلامی بیش از این در این زمینه فعال باشد.
وی ادامه داد: روز بسیج اساتید است، از اساتیدی که همگام با بسیج و فرهنگ بسیجی هستند صمیمانه تشکر داریم، از اصناف گوناگون بهخاطر همراهی آنها با انقلاب و خدمات خوبی که به مردم ارائه میدهند تشکر میکنم.
امام جمعه ساری اضافه کرد: از هیئات مذهبی که میدان را از جلسات خود مقدم دانستند و طبق برنامه 21 تا 23 شب در میدان باشند، تشکر میکنم، از همه مردم و صداوسیما بهخاطر انعکاس اقامه شعائر حسینی، از برگزارکنندگان همایش شیرخوارگان و میز خدمت در مصلی ساری بسیار ممنونیم.
محمدی لائینی با اشاره به برگزاری اعتکاف رجبیه بیش از یک و نیم میلیون نفر در سال جاری از برگزارکنندگان آن تقدیر و عنوان کرد: پویش دیگری که بعد از شهادت امام حسین (ع) به راه افتاد پویش “یا لثارات الحسین” بود که برای خونخواهی ایشان بر ضد حکومت اموی بود و این شعار در طول تاریخ بهوسیله محبین اهل بیت (ع) همیشه زنده بوده است، البته امروز شعار ” یا لثارات الخامنهای” هم باید داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به الهام گرفتن پویش “جانفدا” و پویش “یا لثارات الخامنهای” از امام حسین (ع)، اعلام کرد: دشمنان ما فکر نکنند که اگر توافق و تفاهمی شده این مردم یقه آنها را رها میکنند.
امام جمعه ساری یادآور شد: مردم ما با شعار یا لثارات الخامنهای قصاص این خون به ناحق ریخته شده را از شخص ترامپ و نتانیاهو خواهند گرفت.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری، مطرح کرد: بنده هفته گذشته تاکید کردم که ما سه انتظار داریم؛ یکی اینکه مفاد این تفاهمنامه چیست، دوم اینکه ببینیم توافقی که بعدا قرار است انجام شود، چیست؟ پیگیری و مراقبت از آن بسیار مهم است و سوم اینکه در انتظار پیامی از جانب مقام معظم رهبری هستیم که تکلیف ما را روشن کند.
محمدی لائینی ادامه داد: اگر پیام نمیآمد شاید در میان ما مقداری اختلاف بهوجود میآمد، احیانا زمینه توهین به برخی از شخصیتهای و امین ایجاد میشد، البته احساسات مردم مقدس است.
امام جمعه ساری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری، گفت: ایشان فرمودند که علی الاصول نظر بنده چیز دیگری بود، نظر اصلی ایشان این مسائل نبوده و ما انتظار داریم که مسئولین براساس نظر اصلی رهبر عمل کنند کاری نکنند که ایشان به نظر دومی برسند.
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: رهبری همچنین تاکید کردند که رئیس جمهور که رئیس شورای امنیت ملی هم هستند نظرشان این بود دو تعهد هم ارائه کردند که زیر بار زیادهخواهی آمریکا نروند، در پاسداشت حق و حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت کوشا باشند.
وی بیان کرد: مذاکرات حضوری که در آینده برگزار خواهد شد بهمعنای پذیرش دشمن نخواهد بود در عین حال اینها نظر رهبری بزرگوار است ما هم باید قبول کنیم، تسلیم نظر رهبری و شورای عالی امنیت ملی هستیم، وحدت و انسجام خودمان را حفظ میکنیم اگر هم نظر دیگری داریم همچون رهبری باشیم فعلا وحدت خودمان را حفظ کنیم.
محمدی لائینی گفت: به آمریکا و صهیونیستهای کثیف میگوئیم که اگر احیانا توافق و تفاهم آن گونه که نظر این ملت و رهبری است انجام نشود میدان رزم ما فعال است و ما باز به میدان جنگ برمیگردیم و حقوق خودمان را در همان میدان از شما خواهیم گرفت.
محمدی لائینی در پایان گفت: از مسئولان هم تشکر میکنم که تلاش دارند ما آنچنان احساس نکردیم که در جنگ هستیم اگر چه گرانیها هم هست.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0