به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جریان سفر امروز محمدعلی طالبی، استاندار کرمان به شهرستان شهربابک، عملیات اجرایی احداث محور روستایی «خبر _ مروست» و محور شهری «جوزم _ دهج» آغاز شد.
محمدعلی طالبی، استاندار کرمان، در این آیین اظهار داشت: موضوع مهاجرت معکوس از اولویتهای مهم استان است و بر همین اساس، روستای خبر بهعنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد. با این حال، تاکنون گزارشی درباره اقدامات انجامشده یا برنامههای پیشبینیشده در این زمینه به ما ارائه نشده است.
وی افزود: با وجود محدودیتهای موجود در منابع، ظرفیتهای قابلتوجهی برای توسعه و ایجاد فرصتهای جدید در روستاها وجود دارد. از اینرو، باید زمینه جمعیتپذیری روستاها را فراهم کرده و با شناسایی و بهرهبرداری از ظرفیتها و استعدادهای موجود، زمینه شکوفایی آنها را مهیا کنیم.
استاندار کرمان گفت: نیم نگاهی به ظرفیتهایی مانند گردشگری و دامپروری و معدن در شهرستان شهربابک شده است، که باید افزایش یابند.
طالبی در ادامه با بیان اینکه جاده از زیرساختهای توسعه است و برای فعال کردن بخشهای دیگر نیازمند گسترش ارتباطات و راه هستیم افزود: احداث هر محور مواصلاتی به معنای تضعیف محور دیگر نیست، بلکه ظرفیتسازی و افزایش پتانسیلهای منطقه محسوب میشود.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان، محور روستای «خبر _ مروست» در مجموع 45 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن در حوزه استان کرمان قرار دارد و امروز عملیات اجرایی فاز اول آن (سه کیلومتر) آغاز شد.
وی مدت زمان اجرای این پروژه را آذر ماه اعلام کرد و گفت: با تخصیص اعتبار ، عملیات اجرایی 12 کیلومتر باقیمانده نیز زودتر عملیاتی خواهد شد.
محمدعلی طالبی استاندار کرمان همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی محور «جوزم _ دهج»؛ ظرفیت خوب شهر جوزم را قرارگیری در کنار کریدور اصلی راه کشور برشمرد و گفت: ظرفیتهای بخش دامپروری و موقعیت ممتاز این منطقه برای توسعه بخش گردشگری نیز بالاست.
وی با اشاره به همراهی بخش خصوصی (مس شهربابک) در اجرای این پروژه گفت: با تداوم این تعاملات و باز شدن دست دولت، امکان بهتر برای تامین پروژه فراهم خواهد شد.
علی عبداللهی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان گفت: مبنی بر تاکید استاندار کرمان بر تحول در احداث راههای روستایی، سال قبل 177 کیلومتر راه جدیدالاحداث در استان آسفالت شد.
وی افزود: زیرسازی 256 کیلومتر راه نیز انجام و آماده آسفالت بوده، ضمن اینکه 200 کیلومتر هم در حال آمادهسازی برای کار است.
عبداللهی تصریح کرد: در محور جوزم به دهج، 214 میلیارد تومان پروژه تعریف شده که شامل 105 میلیارد تومان دوبانده کردن محور و 38 میلیارد تومان پلسازی محور است.
به گزارش تسنیم، در سفر امروز استاندار کرمان به شهرستان شهربابک، عملیات اجرایی کنارگذر شهر خرسند با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان آغاز شد؛ این کنارگذر به طول دو کیلومتر به همت شهرداری و اعتبارات خیران احداث میشود.
استاندار کرمان در حاشیه این مراسم با اشاره به تامین اعتبار صورت گرفته برای بهسازی محورهای مواصلاتی استان، گفت: این بهسازی شامل جاده فعلی شهربابک از سمت شهرستان انار تا سیرجان میشود.
انتهای پیام/511/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0