به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیتالله حسین مظفری در خطبههای نماز جمعه این هفته قزوین با توصیه مردم به رعایت تقوی و پرهیزگاری، رعایت اخلاق و عبادت را موجب سعادت انسان ها دانست.
وی افزود: به فرموده رهبر انقلاب ایران اسلامی در موضع قدرت است و میتوان از دشمن امتیازات بیشتری گرفت، اما باید منافع ملی مورد توجه باشد.
امام جمعه قزوین یادآور شد: با مطالعه دقیق تفاهمنامه میتوان دریافت که آمریکا شکست خورده و در شرایط استیصال قرارداد.
مظفری با اشاره به مسائل مطرح شده در فضای مجازی در خصوص متن توافقنامه ایران و آمریکا گفت: پیام روشن مقام معظم رهبری در خصوص تفاهمنامه ابهامات موجود را برطرف کرد و تکلیف همه روشن است و به نظر میرسد این تفاهمنامه پایینتر از توافقنامههای قبلی است و الزامات قانونی کمتری را شامل میشود، اما در عین حال حاوی تعهدات مشخص از سوی طرف مقابل است.
وی بیان کرد: در این توافقنامه تعهداتی مشخص شده مانند تهدید نشدن نظامی ایران، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی طرفین، رفع محاصره دریایی در مدت 30 روز، پایان تحریمها و بازسازی اقتصادی ایران با پشتوانه 300 میلیارد دلار توسط آمریکا و تسهیل صادرات نفت و محصولات پتروشیمی و رفع مانع در مسیر تجارت ایران هم وجود دارد که میتواند مورد توجه باشد.
امام جمعه قزوین این توافق را نشانه شکست آمریکا دانست و گفت: این اقدام نشاندهنده استیصال و درماندگی نظام سلطه است که برای رسیدن به توافق، از هر اهرمی استفاده کرد و تحلیلگران سیاسی هم به شکست راهبردی ترامپ اعتراف کرده اند.
مظفری گفت: از مردم درخواست میکنیم مطالبهگر باشند تا آمریکا نسبت به تحقق 14 شرط یادشده پایبند شود و بدانند ملت بزرگ ایران هرگز
زیر بار حرف زور ستمگران نخواهد رفت.
وی اضافه کرد: مسئولان نظام و اعضای شورای عالی امنیت ملی نیز متعهد شدهاند از حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت دفاع کنند و از آن کوتاه نیایند و ما هم باید بر اجرای دقیق این تعهدات نظارت کنیم.
امام جمعه قزوین رعایت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت را خط قرمز نظام دانست و از مردم خواست تا با حفظ وحدت و تمرکز بر مطالبهگری همچنان خیابانها را حفظ کرده و به حضور خود ادامه دهند.
مظفری بر حق مسلم ایران در دستیابی به انرژی هستهای و ضرورت صیانت کامل دیپلماتها از دستاوردهای علمی کشور تاکید کرد و افزود: ایران نباید در حوزه انرژی به کشورهای دیگر وابسته باشد و وظیفه دیپلماتهای ما این است دستاوردهای هستهای کشور را حفظ کنند.
وی گفت: ملت ایران جبهه مقاومت را پیکره واحد میداند و تعرض به این جبهه را تعرض به ملت ایران میداند و در صورت هرگونه دستاندازی پاسخ قاطع و محکمی به متجاوزان خواهد داد.
امام جمعه قزوین از مسئولان سیاست خارجی خواست با قاطعیت با عاملان بروز تنش برخورد کنند و گفت: ما هیچگونه تهدیدی را نمیپذیریم و از وزارت امور خارجه انتظار داریم در برابر هرگونه تعرض با قاطعیت تمام پاسخگو باشد و به گونهای عمل کند که اگر یک بار دیگر ملت ایران مورد تهدید قرار گیرد با همان میزان از قاطعیت متجاوزان را تهدید کند.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0