به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر اجتماع شبانه و حماسی مردم بوشهر در میدان امام خمینی (ره) که در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و در حمایت از جبهه مقاومت شکل گرفته است، شامگاه پنجشنبه همزمان با شام غریبان حسینی به 117 شب متوالی رسید.
مردم ولایتمدار بوشهر که از نخستین روزهای جنگ تحمیلی سوم، میدان را ترک نکردهاند، شامگاه پنجشنبه پس از اتمام آیینهای عزاداری روز عاشورا و شام غریبان، بار دیگر در میدان امام (ره) گرد هم آمدند تا نشان دهند شعله ارادت به اهلبیت (ع) و وفاداری به ولایت در این دیار خاموش نشدنی است.
این اجتماع که حالا به شب 117 خود رسیده، به نمادی از استقامت و بیداری مردم جنوب تبدیل شده است. عزاداران حسینی درحالی که شمعهای شام غریبان را در دست داشتند، با شعارهای کوبنده «لبیک یا حسین» و «لبیک یا خامنهای»، پیوند ناگسستنی میان نهضت کربلا و ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند.
نکته قابل توجه در صد و هفدهمین شب این تجمع، حضور پررنگ و محوری نوجوانان و جوانان بوشهری در مدیریت موکبهای فرهنگی، آموزشی و رسانههای مذهبی بود. این جوانان با برپایی ایستگاههای تبیینی، ضمن پذیرایی از عزاداران، به ارائه محتوای معرفتی و رسانهای پیرامون حوادث روز جهان اسلام و جبهه مقاومت پرداختند.
در این مراسم، طنین شعارهای «ما اهل کوفه نیستیم، رهبر تنها بماند»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» فضای میدان را عطرآگین کرد. حاضرین با تأکید بر اینکه مکتب عاشورا درس دشمنشناسی و بصیرت است، جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را محکوم کرده و بر تداوم حضور خود در میدان تا پیروزی نهایی جبهه حق تأکید کردند.
این اجتماع که پس از 117 شب همچنان با شور و حرارت اولیه برگزار میشود، نشاندهنده عمق استراتژیک فرهنگ مقاومت در بین خانوادهها و نسل جدید بوشهر است که در سایه هدایتهای رهبر انقلاب آیتالله سید مجتبی حسینی خامنهای و بصیرت مردمی، میدان امام (ره) را به قرارگاه عاشوراییان تبدیل کردهاند. 









انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0