اسدلله سمیعی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سربیشه، در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از بیرجند، از جهش 3.5 برابری اعتبارات این شهرستان در سال 1404 خبر داد و گفت: با جذب 169 میلیارد تومان اعتبار و مشارکت بینظیر مردم، بخش قابل توجهی از روستاهای مرزی شهرستان به شبکه آب پایدار متصل شدند.
وی تشریح آخرین وضعیت پروژههای آبرسانی و تقدیر از همراهی بینظیر اهالی منطقه، اظهار داشت: در سال 1404، توانستیم با تلاشها و پیگیریهای شبانهروزی، اعتبارات این شهرستان را به رقم 169 میلیارد تومان برسانیم که این رقم نسبت به 49 میلیارد تومان سال 1403، افزایشی بیش از 3.5 برابر را نشان میدهد.
وی با تأکید بر اینکه این جهش اعتباری، زمانی به ثمر نشست که با همراهی و مشارکت خود مردم منطقه گره خورد، افزود: شوق دیدن آب پاک در خانههای مردم، خستگی کار در آفتاب داغ کویر را از تن همکاران من بهدر میکند و باعث افتخار است که اعلام کنیم امروز با مشارکت و همراهی مستقیم مردم شجاع و شریف منطقه، 4 پروژه کلیدی آبرسانی به نتیجه قطعی رسیده است.
تحقق مطالبات دیرینه با مشارکت مردم
سمیعی با بیان اینکه هیچ پروژه بزرگی بدون همراهی مردم به سرانجام نمیرسد، به تشریح جزئیات پروژههای مشترک با مردم پرداخت و گفت: مجتمع آبرسانی خوشاب که این پروژه عظیم که آب سالم را از درخت توت تا لانو به خانه ساکنان 9 روستا رساند، نماد بارز مشارکت مردم بود. اهالی این روستاها در کنار زنجیره عمرانی ما، با همدلی و همراهی خود، سرعت اجرای کار را دوچندان کردند.
وی با اشاره به تکمیل مجتمع آبرسانی ماخونیک ادامه داد: با اصلاح خطوط انتقال در مناطق نازدشت و چاپنسر و همراهی مردم محلی، پایداری آب در این منطقه محقق شد.
همچنین با تکمیل مجتمع آبرسانی پخت عملیات اصلاح خط انتقال این مجتمع با همراهی و صبر جهادی ساکنان منطقه با موفقیت به پایان رسید. افزون بر این، مجتمع آبرسانی درویشآباد؛ با مشارکت اهالی، روستاهای بشگز و بیژائم برای همیشه از دغدغه تامین آب شرب رها شدند.
افق 1405؛ تداوم عهد خدمت با تکیه بر مشارکتهای مردمی
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سربیشه با قدردانی از همراهی مردم این شهرستان، از بهرهبرداری چند پروژه حیاتی تا پایان سال 1405 خبر داد و گفت: این طرحها با تداوم مشارکتهای مردمی و در سه محور اصلی دنبال میشود.
وی با اشاره به نقش مؤثر مردم در پیشبرد طرحهای آبرسانی، اظهار داشت: تا پایان سال 1405، چند پروژه مهم در شهرستان سربیشه وارد مدار بهرهبرداری خواهد شد که ثمره همدلی مردم و مجموعه اجرایی شهرستان است.
وی افزود: آبرسانی به روستاهای در بلوند و ازبک از طریق توسعه مجتمع آبرسانی خوشاب، یکی از اولویتهای اصلی در سال پیشرو است که با تداوم همراهی مردم، به نتیجه خواهد رسید. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سربیشه همچنین از اتصال روستای اصقول به شبکه آب پایدار از مجتمع گز چنشت بهعنوان یکی دیگر از برنامههای مهم سال 1405 یاد کرد و گفت: اجرای این طرح، گام مهمی در رفع مشکلات آبرسانی این روستا خواهد بود.
سمیعی در ادامه، بهرهبرداری از فاز اول تصفیهخانه فاضلاب شهر سربیشه را از دیگر برنامههای زیرساختی شهرستان برشمرد و تصریح کرد: این پروژه، بهعنوان یکی از زیرساختهای حیاتی مرکز شهرستان، نقش مؤثری در ارتقای خدمات شهری و بهداشت عمومی خواهد داشت.
وی در پایان با تأکید بر اینکه مسیر خدمترسانی در شهرستان سربیشه با اتکا به مشارکت مردم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تداوم این همدلی، بتوانیم گامهای مؤثرتری در مسیر توسعه و رفاه مردم برداریم.
سمیعی ابراز امیدواری کرد: با تداوم این همکاری و همدلی میان مردم و دولت، شاهد ارتقاء سطح کیفی خدمات و رفاه بیشتر برای تمامی ساکنان شهرستان سربیشه باشیم.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0