هادی رجائینیا در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به افتتاح 49 پروژه بخش کشاورزی که در حوزههای مختلف تولیدی، زیرساختی و خدماتی به صورت همزمان افتتاح شد اظهار داشت: برای اجرای آنها در مجموع 315 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. با بهرهبرداری از این طرحها، برای سه هزار و 591 نفر اشتغال ایجاد شده و 6 هزار و 214 خانوار نیز از مزایای آن بهرهمند میشوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور افزود: امنیت غذایی زمانی محقق میشود که تولید پایدار و مبتنی بر دانش و فناوری در بخش کشاورزی شکل گیرد و کشاورزان بتوانند با بهرهوری بیشتر، تولید خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به ظرفیتهای گسترده خراسان شمالی در حوزه کشاورزی افزود: وجود 44 درصد جمعیت روستایی، بیش از 80 هزار بهرهبردار کشاورزی و شرایط اقلیمی مناسب، این استان را به یکی از مناطق دارای ظرفیت بالا در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی تبدیل کرده است و میتواند نقش مؤثری در تأمین امنیت غذایی کشور ایفا کند.
رجائینیا افزایش بهرهوری، تکمیل زنجیرههای ارزش، توسعه صنایع فرآوری و کاهش خامفروشی را از مهمترین اولویتهای اقتصادی استان در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: حرکت به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و توسعه صنایع تبدیلی میتواند زمینه رشد اقتصادی و افزایش درآمد بهرهبرداران را فراهم کند.
وی همچنین بر ضرورت بازنگری در شیوههای سنتی تولید و استفاده از فناوریهای نوین و دانشبنیان در بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: توجه به تحقیق و توسعه، ارتقای فناوری متناسب با نیازهای روز و بهرهگیری از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان، مسیر دستیابی به توسعه پایدار در بخش کشاورزی را هموار میکند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: توسعه واحدهای تولیدی، ایجاد و تکمیل صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، علاوه بر افزایش ارزش افزوده تولیدات، به کاهش ضایعات و تقویت اقتصاد روستاها نیز کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/311/.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0