محمد مرادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به دعوت نخبه ورزشی استان مرکزی به کمپ تخصصی «پروژه المپیک آسیا» گفت: امیرعلی احمدلو، ملیپوش جوان بدمینتون ایران، از سوی کنفدراسیون بدمینتون آسیا به کمپ تخصصی «پروژه المپیک آسیا» (AOP) دعوت شد.
وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته واعلام شده، این اردو از 30 خرداد تا 15 تیر 1405 در شهر کوالالامپور مالزی برگزار میشود و برترین استعدادهای بدمینتون آسیا در این اردوی آسیایی حضور خواهند داشت.
مرادی تصریح کرد: این ملیپوش استان مرکزی پس از پایان اردو، از 16 تا 21 تیرماه در مسابقات بینالمللی گرندپریکس اندونزی نیز شرکت خواهد کرد تا در مسیر ارتقای رنکینگ جهانی خود گام بردارد.
وی خاطرنشان کرد: احمدلو پیش از این و برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان سهمیه حضور در بازیهای المپیک جوانان 2026 داکار را کسب کرده و با دعوت به این کمپ در جمع استعدادهای منتخب قاره آسیا نیز قرار گرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی با برخورداری از استعدادهای فراوان و ظرفیتهای متنوع ورزشی، همواره یکی از استانهای تأثیرگذار در ورزش کشور بوده است به طوری که حضور ورزشکاران مستعد در رشتههای مختلف، از ورزشهای انفرادی تا تیمی، و کسب افتخارات متعدد در رقابتهای ملی و بینالمللی نشان میدهد که این استان از سرمایه انسانی ارزشمندی در حوزه ورزش برخوردار است.
مرادی بیان کرد: وجود هیئتهای فعال ورزشی، مربیان توانمند و علاقهمندی گسترده جوانان به فعالیتهای ورزشی، زمینه مناسبی برای رشد و شکوفایی استعدادها فراهم کرده که با این حال، بهرهبرداری مطلوب از این ظرفیتها نیازمند توسعه زیرساختهای ورزشی، حمایت از ورزشکاران و توجه ویژه به ورزش پایه و استعدادیابی است.
وی خاطرنشان کرد: سرمایهگذاری در حوزه ورزش، علاوه بر ارتقای سلامت اجتماعی و نشاط عمومی، میتواند به پرورش قهرمانان آینده و افزایش جایگاه استان مرکزی در عرصههای ورزشی کشور منجر شود. بیتردید توجه به استعدادهای جوان و ایجاد فرصتهای برابر برای رشد آنان، یکی از مهمترین راهکارهای توسعه ورزش در استان مرکزی خواهد بود.
انتهای پیام/711/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0