مرغداری 66 هزار قطعه‌ای در بستک به بهره‌برداری رسید

یک واحد پرورش مرغ گوشتی با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریالی در روستای مغدان شهرستان بستک به بهره‌برداری رسید.

کد خبر : 33718
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 ژوئن 2026 - 18:16
استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بستک، آیین افتتاح این پروژه با حضور فرماندار شهرستان بستک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مدیرکل دامپزشکی استان، امام جمعه اهل سنت شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در بخش کوخرد هرنگ برگزار شد.

سعدالله رحمانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک، در حاشیه این مراسم با تشریح جزئیات طرح اظهار داشت: ظرفیت نهایی این واحد پس از تکمیل طرح توسعه به 66 هزار قطعه می‌رسد که 39 هزار قطعه آن مربوط به فاز توسعه‌ای است. این پروژه در مجموع زمینه اشتغال 5 نفر را در منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی این طرح افزود: توسعه زیرساخت‌های تولید گوشت سفید در شهرستان بستک با هدف ایجاد پایداری در بخش دامپروری و تأمین بخشی از نیاز بازار داخلی استان و کشور دنبال می‌شود و این پروژه گامی مؤثر در همین مسیر است.

مدیر جهاد کشاورزی بستک در ادامه با تشریح ظرفیت‌های موجود صنعت طیور این شهرستان تصریح کرد: بستک در حال حاضر دارای 112 واحد مرغداری فعال با مجموع 226 سالن تولیدی است که توانایی جوجه‌ریزی سالانه حدود 12 میلیون قطعه و تولید 25 هزار تن گوشت سفید را دارد.

رحمانی در پایان ابراز امیدواری کرد با ادامه روند توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاران، این شهرستان بتواند سهم خود را در تأمین امنیت غذایی کشور و خودکفایی در تولید گوشت مرغ افزایش دهد.

انتهای پیام/864

 

🚨 خبر جنجالی اخیر 💬 پربحث‌ترین خبر اخیر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.