ریتا ظهیری، مدیرکل انتقال خون استان مرکزی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، از اجرای پویش «نذر حسینی برای ایران» همزمان با ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: مشارکت مستمر مردم در اهدای خون به منظور تأمین نیاز بیماران و مراکز درمانی امری مهم و ضروری است که در این راستا، امسال سازمان انتقال خون با شعار «نذر حسینی برای ایران» در ایام محرم و صفر در خدمت اهداکنندگان عزیز است و تلاش میشود با مشارکت مردم، ذخایر خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان تأمین شود.
وی با اشاره به اینکه نیاز به خون و فرآوردههای خونی یک نیاز همیشگی است و تنها به ایام خاص محدود نمیشود، افزود: بیماران مبتلا به بیماریهای خاص، مصدومان حوادث، بیماران نیازمند جراحی و زنان باردار همواره به خون و فرآوردههای خونی نیاز دارند و اهدای خون میتواند نقشی مؤثر در نجات جان انسانها ایفا کند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: فرهنگ نذر خون در سالهای اخیر به عنوان یکی از جلوههای ارزشمند مسئولیت اجتماعی و مشارکتهای انساندوستانه گسترش یافته و میتواند در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) به تأمین پایدار ذخایر خونی کشور کمک کند.
ظهیری در تشریح برنامه استقرار تیمهای سیار انتقال خون در شهرستانهای استان اظهار کرد: در طول دو ماه محرم و صفر، تیمهای خونگیری در شهرستان دلیجان روزهای یکشنبه، شهرستان تفرش روزهای دوشنبه، شهرستان محلات روزهای سهشنبه و شهرستان آشتیان روزهای چهارشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 ظهر آماده پذیرش اهداکنندگان هستند که در شهرستان زرندیه نیز پایگاه انتقال خون از ساعت 16 تا 19:30 پذیرای داوطلبان اهدای خون خواهد بود.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خاطرنشان کرد: پایگاههای انتقال خون در شهرستانهای اراک، خمین و ساوه نیز بهصورت روزانه فعال هستند. در شهرستان اراک پذیرش اهداکنندگان در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 7:30 صبح تا 19:30 انجام میشود و در شهرستانهای ساوه و خمین نیز پذیرش در نوبت صبح صورت میگیرد.
وی اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم تا با مشارکت در پویش «نذر حسینی برای ایران» و اهدای مستمر خون، در تأمین نیاز بیماران و حفظ ذخایر خونی استان سهیم باشند و این اقدام انساندوستانه را به عنوان نذری ماندگار در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) انجام دهند.
انتهای پیام/711/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0