به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، در راستای ارتقای زیرساختهای نظارتی و تسهیل تجارت مرزی، دومین دستگاه ایکسری کامیونی (موبایلی و قابل جابهجایی) در گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین به بهرهبرداری رسید؛ اقدامی که نقش مهمی در افزایش امنیت مرز، مقابله با قاچاق کالا و روانسازی تجارت در دومین مرز ترانزیتی کشور ایفا خواهد کرد.
این پروژه مهم که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده بود، با پیگیری مستمر مدیریت ارشد استان و همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا رسیده و در زمینی به مساحت حدود 200 متر مربع نصب شده است.
بر اساس اعلام مسئولان گمرک، این دستگاه توانایی اسکن و کنترل روزانه حدود 200 دستگاه کامیون را دارد و با بهرهگیری از فناوریهای نوین، امکان کنترل سریعتر و دقیقتر محمولههای عبوری از مرز را فراهم میکند.
از مهمترین مزایای اجرای این پروژه میتوان به افزایش دقت و سرعت در نظارتهای گمرکی، ارتقای امنیت مرزها، جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، تسهیل در تردد کامیونها و کاهش فشار بر نیروی انسانی و خطاهای احتمالی اشاره کرد.
به گفته استاندار کرمانشاه، تجهیز مرز پرویزخان به فناوریهای نوین کنترلی، گامی مهم در مسیر رونق تجارت امن و پایدار به شمار میرود.
حبیبی با مقایسه وضعیت فعلی مرز پرویزخان با گذشته، خاطرنشان کرد: حدود 18 ماه پیش، شاهد ناهماهنگیهای گسترده، تردد غیرمجاز سوختبران و نارضایتی شدید بازرگانان و رانندگان در این مرز بودیم اما امروز با رفع بسیاری از مشکلات، روند تجارت در این مرز بسیار روان شده است.
بنابر اعلام مدیرکل امور مرزی وزارت کشور، مرز پرویزخان پس از بندر شهید رجایی، بیشترین حجم صادرات غیرنفتی کشور را دارا است و صیانت از این شریان اقتصادی اولویت نخست دولت است.
گمرک پرویزخان بهعنوان یکی از اصلیترین گذرگاههای صادراتی ایران به عراق، سهم مهمی در مبادلات تجاری و ترانزیتی کشور دارد و توسعه زیرساختهای آن، نقش مستقیمی در رونق تجارت منطقهای و تقویت اقتصاد مرزی ایفا میکند.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0