تجدید بیعت دانش‌آموزان شیرازی با آرمان‌های حسینی

حرم حضرت شاهچراغ (ع) همزمان با ایام سوگواری محرم، میزبان چهاردهمین سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» بود.

کد خبر : 34440
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 ژوئن 2026 - 6:14
تجدید بیعت دانش‌آموزان شیرازی با آرمان‌های حسینی
استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) همزمان با ایام سوگواری محرم، میزبان چهاردهمین سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» بود. در این مراسم که با حضور پرشور صدها دانش‌آموز شیرازی برگزار شد.

محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب، تبیین دقیق راه امام حسین (ع) را از دستاوردهای مهم انقلاب دانست.

وی با اشاره به الگوی بی‌نظیر حضرت قاسم بن الحسن (ع) افزود: آن حضرت مرگ در راه خدا را شیرین‌تر از عسل دانست و امروز نوجوانان ما با تاسی به این شجاعت، راه او را ادامه می‌دهند؛ همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس نیز نوجوانان بسیاری با رشادت‌های خود، معنای واقعی «احلی من العسل» را در میدان نبرد تفسیر کردند.

کلاری با تأکید بر ویژگی‌های شاخص حضرت قاسم (ع) از جمله معرفت، امام‌شناسی و ولایت‌پذیری، افزود: نگاه دانش‌آموزان امروز نیز به فرامین مقام معظم رهبری دوخته شده است.

وی با بیان اینکه امروز قاسم بن الحسن‌های ایرانی کسانی هستند که با مجاهدت در عرصه علم و دانش، زمینه‌ساز پیشرفت کشور می‌شوند، تصریح کرد: حضور بیش از هزار دانش‌آموز در این سوگواره در شیراز و برگزاری همزمان آن در سراسر استان، نشان‌دهنده عزم جدی نسل جدید برای تجدید بیعت با آرمان‌های اباعبدالله الحسین (ع) است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، نسل پیشتاز و آینده‌ساز کشور هستند و آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی، با هدف پرورش سربازانی تمام‌عیار برای لشکر حسینی، از اولویت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/424/

 

🚨 خبر جنجالی اخیر 💬 پربحث‌ترین خبر اخیر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.