به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، شامگاه نخستین روز از ماه محرم الحرام، با نوایی آشنا و جانسوز در هم آمیخت؛ نوای «یاحسین» که هر سال، با رسیدن این ماه، از گلوی مردم این دیار بر میخیزد و کوهها و دشتها را پر میکند. امسال اما این نوا رنگ و بویی دیگر داشت؛ رنگ عزا توأم با عزت، بوی سوگ همراه با صلابت.
مردم شهرکرد، از ساعات پایانی روز هیئتهای عزاداری را در محلات مختلف شهر برپا کردند. کوچهها و خیابانها پر از سیاهپوشانی شد که با چشمانی اشکبار و دلی آکنده از سوگ، برای سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، عزاداری میکردند.
سایر شهرها و روستاهای استان نیز از این موج سوگواری بینصیب نبودند. در شهرها و روستاها و سراسر این استان، تکایا و هیئتهای عزاداری یکی پس از دیگری برپا شدند و همان نوا در هر گوشهای از این استان کوهستانی به گوش رسید. روستاهایی که گاه چند خانوار بیشتر ندارند نیز با همان غیرت دیرینهشان هیئت برپا کردند و به سوگ حسینی نشستند.
آنچه امسال مراسم محرم در چهارمحال و بختیاری را از سالهای گذشته متمایز میکند، تلاقی دو جریان موازی است که در خیابانهای شهرکرد به هم میرسند؛ عزاداری حسینی از یک سو، و اجتماع شبانه اقتدار و مقاومت از سوی دیگر. مردمی که شب را با نوحه و سینهزنی آغاز کردند، همان مردمی بودند که در ادامه شب در خیابانها ماندند و پیام دیگری هم برای جهانیان داشتند.
صد و هفتمین شب از حماسه شهرکردیها نیز در خیابان رقم خورد. این حضور که از ماهها پیش و پس از حمله جنایتکاران به ایران آغاز شد، هر شب تکرار میشود و هنوز پایان نیافته است. مردم شهرکرد با حضور در خیابان، مقاومت را برای دنیا معنا کردند و خیابانهای شهر را به سنگر تبدیل کردهاند.
شب اول محرم اما این سنگر رنگی تازه گرفت. سینهزنان حسینی که با پرچمهای سبز و سیاه در خیابانها میرفتند و شعارهای اقتدار ملی سر میدادند. عزای حسینی و اعتراض به جنایات امریکا و رژیم صهیونیستی، در هم تنیده شدند و چهرهای عجیب و پرمعنا از این شب نخست محرم ساختند.
مردم با حضور در اجتماع اقتدار، بصیرت و دشمنشناسی خود را به نمایش گذاشتند. آنان این بار با صدایی رساتر از همیشه، جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا را محکوم کردند. مردان، زنان، پیران و جوانانی که از چهار گوشه شهر آمده بودند، یک صدا فریاد زدند که پای وطن ایستادهایم و این ایستادن را وامدار درس کربلا میدانند.
مردم شهرکردی اعلام کردند که ذلت نمیپذیرند. این جمله را نه فقط در قالب شعار، که در قالب عمل نشان دادند؛ با همان قدمهایی که صد و هفت شب است در خیابانها هستند و از میدان به خانه باز نگشتهاند. مردم در این تجمع تأکید کردند که تا زمانی که رهبری فرمان دهند، در خیابانها خواهند ماند.
انتهای پیام/7540
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0